تـــــــــــــــــرانــــــــه ی بــــــــــــــاران...

...اللهم لا تسلبنی ما أنعمت به علی من ولایتک وولایة محمد وآل محمد علیه وعلیهم السلام...

تـــــــــــــــــرانــــــــه ی بــــــــــــــاران...

...اللهم لا تسلبنی ما أنعمت به علی من ولایتک وولایة محمد وآل محمد علیه وعلیهم السلام...

دیتابیس Access در آفیس 2010


دیتابیس Access در آفیس 2010


Access 2010 ویژگی های جدیدی را برای مدیریت داده ها ایجاد کرده است که بسیار قابل اعتماد و البته انعطاف پذیر هستند.

در مجموعه آفیسAccess  یا همان دیتا بیس بدون شک مشکل ترین و حرفه ای ترین برنامه است، ویژگی های قرار داده شده در Access به کاربرانی که تازه وارد هستند کمک می کند تا بتوانند پیچدگی های پایگاه داده ها را درک کنند. Access نیز مانند دیگر همتایان خود که در آفیس 2010 پیشرفت کرده اند، گسترش یافته است.

پشت صحنه تمامی صفحات از جمله وب سایت ها، وبلاگ ها، سایت تمامی شرکت های بزرگ و ... دارای پایگاه داده هایی هستند که شامل برنامه های موجود، برنامه های امنیتی، تجزیه و تحلیل منابع و ... هستند.

دیتا بیس access در آفیس 2010

ماکرو

Access 2010 محیط خوبی را فراهم می آورد تا بتوان به ماکروها(چیزهای کوچک) دسترسی داشت. ماکروها باعث پیاده سازی منطقی داده ها می شود و این امکان را برای راحتی کاربران فراهم می کنند تا آن ها بتوانند کمتر اشتباهات برنامه نویسی انجام دهند تا در نهایت خطاهای کمتری داشته باشند. با استفاده از ماکروها بهره وری از پایگاه داده ها بیشتر می شود و از ایجاد منطق های پیچیده جلوگیری می کند و همچنین نتیجه برنامه های کاربردی را انعطاف پذیرتر و قوی تر ارائه می دهد.

دیتا بیس access در آفیس 2010

گزینه های خروجی بیشتر

برخلاف Access 2007 که برای دریافت داده ها در خروجی نیاز به نصب افزونه های اضافی داشتید، در Access 2010دیگر نیازی به نصب افزونه ها نیست و خود Access  این قابلیت را در اختیار کاربران قرار می دهد تا بتوانند داده های خود را با فرمت های PDF وXPS در خروجی داشته باشید. همچنین می توانید داده ها را با تمام ویژگی های قالب بندی بین کاربران دیگر نیز توزیع کنید.

دیتا بیس access در آفیس 2010

به اشتراک گذاری پایگاه داده در وب

در Access 2007 شما می توانید پایگاه داده را بر روی وب به اشتراک بگذارید و لیست های خود را در کتابخانه های پایگاه داده ها انتقال دهید اما در Access 2010 به دلیل ارتباط با SharePoint Server 2010 شما می توانید یک پایگاه داده بر روی وب ایجاد کنید و لینک ها و... را بر روی آن قرار دهید همچنین می توانید قبل از انتشار آن ها از طریق قابلیت تجزیه و تحلیل وب آن ها را بررسی کنید.

دیتا بیس access در آفیس 2010

کنترل راحت تر

در مقایسه Access 2007 با Access 2010، Access 2010 گزینه هایی را در اختیار کاربران قرار داده است تا بتوانند بدون کدنویسی به اشکال و مدل های مختلف در پایگاه داده دست پیدا کنند.

دیتا بیس access در آفیس 2010

تم ها و طرح های حرفه ای

برای ایجاد فرم ها و گزارش های حرفه ای شما با استفاده از تم ها، رنگ ها، فونت ها و ... دیگر کار سختی را پیش رو ندارید.

دیتا بیس access در آفیس 2010

به سرعت اضافه کردن رشته ها به گروه

Access 2010 با ارائه کردن راه های جدید موجب می شود تا کاربران بتوانند در هر زمینه ای مواردی که مورد نظرشان است را به پایگاه داده خود اضافه کنند.

در Access 2007 شما می توانستید یک سمت کار کلی برای هر فیلد انتخاب کنید اما در Access 2010 جدول ها و فیلدها گسترش یافته است

به عنوان مثال:  با انتخاب گزینه آدرس از گزینه شروع سریع، پس از کلیک کردن بر روی آدرس، زمینه های متعدد مرتبط با آدرس به طور خودکار در پنجره ها اضافه خواهد شد.

دیتا بیس access در آفیس 2010

قالب آماده وب پایگاه داده

محیط وب مانند یک دسکتاپ جدید است. برنامه نویسان Access 2010 قالب های آماده ای را در محیط Access 2010 قرار داده اند که بتوان با استفاده از نوع پایگاه داده وب سریع تر به داده ها و برنامه های تحت وب دسترسی داشت.

جدول ماکروها

علاوه بر این که ماکروها جالب هستن جدول آن ها نیز به همان اندازه جالب است و شما می توانید به کپی یا کات کردن بخشی یا همه صفحه بپردازید و آن را به دفترچه یادداشت خود و یا دیگران متصل کنید. با این روش پست های خبری را ایجاد می کنند که تمامی افراد بتوانند از آن ها استفاده کنند.

دیتا بیس access در آفیس 2010

اضافه کردن فیلد

در Access 2007 شما می توانستید یک سمت کار کلی برای هر فیلد انتخاب کنید اما در Access 2010 جدول ها و فیلدها گسترش یافته است. به عنوان مثال شما می توانید فیلد آدرس را اضافه کنید و در زیر شاخه آن خیابان، شامل شهر، استان، کد پستی و کشور و ... را اضافه کنید با این شرط که خود نام آدرس به عنوان فیلد اصلی در بالای جدول قرار می گیرد.

ارتقا کار به صورت آفلاین

شما می توانید تغییرات بر روی فرم، گزارش، پرس و جوها و ماکروها و ... را به صورت آفلاین انجام دهید. شما می توانید به  مایکروسافت شیرپوینت سرور 2010 متصل شوید تا در حین اتصال مجدد و آنلاین شدن تغییرات به صورت خودکار اعمال شود.

 

 


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد